maandag 20 juni 2011

°°° kringloopvondsten °°°

Voorbij een kringloopwinkel lopen zonder snel even binnen te hoppen... neen, kan ik echt niet! Passeerde ik dit weekend toevallig wel niet de kringloopwinkel. De kindjes waren mee en in tegenstelling tot andere winkels waar ze al eens beginnen tegen te pruttelen, hoor ik hen nooit klagen als we daar binnenspringen. Ze weten ondertussen dat ze er ongestoord kunnen prutsen, spelen (en ook een beetje overhoop halen) met al het speelgoed daar aanwezig. Pret verzekerd. Tot groot ongenoegen van de man des huizes hebben ze vaak ook een nieuw speeltje mee, voor die 0,50 cent soms kun je 't ook niet laten liggen hé.


En dubbele pret, want voor mij is het (als je sjans hebt) vaak een feest voor de ogen en voor de portemonnee. Snuisteren tussen al de oude spulletjes en hopen op een kleine (of grote) schat. 


Dit was mijn oogst dit weekend.


Zot van het motiefje. 't Zijn (nu nog) servietten, maar weet nog niet direct wat er mee te doen.

Ondertussen heb ik eigenlijk ritsen genoeg, maar vooral kleintjes. Zo'n lange had ik nog niet in mijn collectie, dat laat je dan ook niet liggen.

Een schoon sjaaltje :-).


Manlief was niet zo happy toen hij de platteau (of beter: dienblad) en de tassen zag. Zijn reactie: "oh neen, weer van die seventies-blommen."


Een hemdje voor Finn, op de foto ziet het er wat saai uit, maar het stofje is super. Wie weet, een patroontje om over te tekenen?


9 opmerkingen:

Maaike zei

Die seventies-blommen zijn anders wel supervondsten :-)

lots of lili zei

Vond ik ook, jammer dat ze er niet meer hadden.

Isabelle blogt zei

Leve de kringloop! Je hebt idd schoon zaken gedaan.
Ga je naar deze in tstad? Ik rij meestal naar Zedelgem

lots of lili zei

Van deze keer was 't in 't stad, maar ik doe af en toe mijn toer eens. Ook Zedelgem zit er af en toe wel eens bij. De kringlooproute: Brugge, Zedelgem, Beernem, Blankenberge, Knokke (zit trouwens in een machtig gebouw, een oud schooltje). Daarom niet in deze volgorde. :-)
Ben ik er nog vergeten?

Katja (@Yane) zei

Mooie buit! Dat stofje van de servieten is echt super!

Rendier zei

Juist dezelfde tassen of de onze.... als je ze weer beu bent... ik vind ze nog altijd zalig!

lots of lili zei

@ Elke: en? Is hij ze nog niet beu?

Vero zei

allé we weten waar we even niet moeten binnen springen;-))

rock-on@béné zei

Izegem en Torhout en Roeselare, up den buuten valt het ook nog goed mee! Ik vind je plateau's supermooi, ik spaar zelf ook van die dingen!