vrijdag 25 maart 2011

Studio Stik komt eraan... rokjestijd!

Na twee maanden stilte is het weer tijd voor een nieuwe Studio Stik. Op 6 en 7 april is het zover. 
Ik voelde vandaag een warme lentebries langs mijn benen waaien. Zelfs door mijn kousenbroek, want voorlopig doe ik daar nog even geen afstand van. Mijn witte benen zijn nog ietsje te prominent aanwezig :-).
Maar de toon is gezet en om ons helemaal klaar te stomen voor de beginnende lente, maken we tijdens de volgende Studio Stik een schoon rokske. Een cadeautje voor onszelf of eentje voor de dochters. In mijn geval maak ik er eentje voor mijn nichtje Marthe, tenzij ik een nieuwe hype ingang zet: de jongensrok. Maar Sem en Finn zullen wel geen gat in de lucht springen, mocht ik daarmee afkomen.

Oefening baart kunst, dus maakte ik alvast een rokje.

Witte kieten :-°
Dit stofje kocht ik bij Koekepeertje.
Tijdens de Studio Stik avond zullen we de handleiding voor de A-lijnrok van Kamille & Odille gebruiken. Dus nam ik dit patroon bij de hand en begon eraan.
Eigenlijk is het een vrij eenvoudige rok, in enkele uren af te werken. Maar dat was voor mij even buiten de blinde rits gerekend. Een keer verkeerd gestikt en hup, alles er weer uit. Achteraf bekeken had ik ook beter het beleg verstevigd met vlieseline, zodat alles wat vaster zat.  Maar soit, het wordt toch een tuinrokje, dus dat wordt snoeien, planten, spitten, planten,... in stijl ;-).


Geen opmerkingen: