zondag 19 oktober 2014

Ronde pennenzak voor Finn

Tegenwoordig moet je als ouder (bijna) niets meer meegeven bij de start van het schooljaar. Ze krijgen alle basisschoolbenodigdheden in de klas. 
Enkel een schriftje of drie dat gekaft moet worden en that's it. 

Maar toen ik twee maanden geleden in de winkel was, op zoek naar kaftpapier, met een naar het eerste leerjaar verlangend schoolkind, was het moeilijk om neen te zeggen tegen die smachtende oogjes. Smachtend naar een eigen lat, potlood, pen, gom, kleurpotloden en stiften.

Als ie dan uiteindelijk alles in zijn bezit had, was er natuurlijk ook een pennenzak nodig. Gelukkig heb ik toen wel 'neen' kunnen zeggen op zijn vraag om één van die schreeuwlelijke pennenzakken uit de winkel te krijgen. Je weet wel, type pennenzak met fluo actionfiguren en de laatste nieuwe smiley-figuurtjes, enzovoort.

Als je 'neen' zegt tegen het ene, moet er wel een ander alternatief zijn. Dus maakte ik snel de gevraagde ronde pennenzak voor Finn. 

In blogwereld vond ik dit patroontje, paste het wat aan (het originele patroon heeft geen binnenvoering, dit deed ik wel) en daar was dan een pennenzak, klaar om gevuld te worden. 




Stof: weet eigenlijk niet meer waar ik het gehaald heb, lag al een tijdje in de stoffenkast
Afgewerkt met paspel, groene binnenvoering, treklipjes van keperband.

5 opmerkingen:

Unknown zei

Wauw, mooi gedaan !

Unknown zei

mooi!!

lots of lili zei

Merci Sarah en Nelle voor de complimentjes. :-)

Lieke zei

Ziet er strak uit! Mooi stofje ook. Daar gaat iemand heel trots mee naar school gaan!

Anoniem zei

Heel leuk!
Ik heb juist een vraagje hoe heb jij die voering gedaan want ik vind nergens hoe je een ronde pennenzak moet maken met een voerin.