donderdag 24 juli 2014

Gazet + houten speelgoed = recycleerbaar moestuinhulpje

Mijn moestuinseizoen is heel, heel laat begonnen. In juli! Ai, ai, ai, Mr. Liebaert zal het niet graag horen. Dit jaar ben ik zeer laat in gang geschoten met zaaien, planten en wat je nog allemaal doet om lekkers uit je tuin te toveren. 

En als ik toch al een prille poging deed, waren deze rotbeestjes er natuurlijk ook als de kippen bij. Nochtans ben ik normaal heel vredelievend, maar in dit geval... *#☹grlmbl#☹

Toen ik deze Paper Potter tegenkwam, wou ik me er toch nog aan wagen. Beter laat dan nooit. Dit is nu eens mijn ultieme moestuinaankoop van deze maand.  Het idee is simpel. Maak je eigen papieren zaaipotjes uit krantenpapier. Ecologisch, want recyclage van je oude gazet én afbreekbaar wanneer je het potje in de grond plaatst.


Ik was dit houten 'speelgoed' ooit al eens tegengekomen op het internet.  Toen ik aan het snuisteren was bij Kudzu (een Brugse eco-webshop) was ik dan ook blij om de Paper Potter terug te zien. 
Hebben dat ding, dacht ik!!!

Een beter proefkonijn dan de oudste zoon was er niet :-).


 Een leuke zomeractiviteit om met de kindjes te doen. Heel makkelijk en ze kunnen alles echt zelf doen.


 En waarvoor een interieurbijlage van de krant al niet kan dienen...



Nu hopelijk binnenkort wat sla en peterselie te oogsten...

2 opmerkingen:

Twee emmerkes water zei

super :)
hop naar die ecoshop hihi

Nele zei

eierschelpen in de moestuin rond de favoriete plantjes! Ze kruipen niet graag over scherpe randjes :-)