woensdag 22 februari 2012

vier en zes

Ondertussen al dik een maand geleden, maar nog niet vergeten: de verjaardag van onze zonen. Allebei januarikindjes, dus januari is verjaardagsmaand (en dan hebben we ook nog een schoonvader en een broer die verjaren in januari). 


Naar goeie gewoonte bak ik elk jaar cakejes waar ik dan een hoopje m&m's welgemikt op vastplak met wat glazuur. Dit jaar had ik zin in iets meer. Cupcakes met rolmarsepein/suiker, zeer hip en gegeerd tegenwoordig, maar ik had het simpelweg nog nooit geprobeerd. Ik wou wel eens testen of het echt zo moeilijk (of makkelijk) was zoals wordt beweerd. 


Finn was het eerste jarige feestbeest. Een goeie test om alles uit te proberen. Voorlopig hield ik het simpel en werden het sterretjes.


Anderhalve week later was er voor Sem en Finn een feestje met de familie. Twee grote chocoladetaarten versiert met... rolmarsepein.
De zonen mochten allebei een figuur kiezen. Rara, ze kozen krak hetzelfde, allebei een dinosaurus... of draak, 't is maar hoe je 't bekijkt.
De rand van de taart (zie je niet zo goed op de foto's) waren net een kroontje rond de taart.





En neen, dat pakje van Sem maakte ik niet zelf. Dit kreeg hij die dag cadeau, een schot in de roos: een echt ruimtepak met bijhorend lichtzwaard. 

En de cakejes om Sem's verjaardag te vieren op school? Het werden mini-draakjes en een grote taart voor de juffen:



Nog een jaartje om na te denken wat ik bij de volgende verjaardag ga doen.

1 opmerking:

Juliette zei

En de Liebster blog-award gaat naar... (tromgeroffel) lots of lili!! Kijk maar eens op mijn blog! Groetjes!