zaterdag 9 november 2013

Ondertussen...

.... werkte ik nog niets af van mijn to-do-lijstje. Maar begin ik wel aan een nieuw blogberichtje ;-). Wat mij betreft is dit al een hele prestatie. Soit, dat kuis- en opruimwerk komt nog wel... later.

Voor Sem's lentefeest in het voorjaar maakte ik een hemdje. Ik deed iets wat ik nog nooit eerder in mijn naaicarrière gedaan had. Ik maakte een teststuk.  OMG!! Wat bleek, maar goed ook, want het testhemdje bleek te klein te zijn voor Sem. 
Gelukkig heb ik hier nog een kleinere versie lopen van de oudste :-). 

Finn ♡ the shirt

De foto is wat slordig genomen, de mouw zit dubbel. Voor de rest was het patroontje best ok en makkelijk te maken (gingerbread uit Home Made Couture). Alleen verpeste ik het een beetje door het bovenste knoopje helemaal verkeerd te steken. 
Soms ben ik echt te lui om knoopsgaten te maken en kies ik snel voor zo'n drukknoopjes, maar dan moet je het wel goed doen. 
Doe je het niet goed, te gehaast of ben je gewoon wat lomp (ik mag in alle drie de gevallen aanvinken) dan krijg je bovenstaand resultaat. 

Gelukkig had Finn er geen erg in en was het allemaal best ok voor hem.



mama ♡ Finn
   


4 opmerkingen:

Jozefien zei

Zo'n lief hemdje! (Of je kan ook gewoon het bovenste knoopje open laten, dan valt het niet zo op?)

lots of lili zei

Zou ik kunnen doen, inderdaad. Maar dan ken je mijn zoon nog niet ;-).
"Dat MOET dicht mama"
OK dan maar
:-)

Twee emmerkes water zei

schoon hemdje op een schoon ventje ;)

Emeraude+Compagnie zei

ik kan alleen maar bevestigen wat twee emmerkes water al zei; mooi hemdje en schoon ventje; wat een uitstraling!